Miller Graphics storsatsar på Drupa
En jättesatsning på Drupa och namnbyte till mera enhetliga namn inom Miller Graphics-gruppen. Detta är de projekt man arbetar som allra intensivast med hos Miller Graphics just nu. Moderbolaget, Miller Graphics AB, har också knutit en samordnare till organisationen som skall se till att kommunikationen mellan företagen i gruppen och till kunder skall ske på bästa sätt och att teknik och innovationer tas tillvara. Sensommaren bjuder på utdelning av ett nyinstiftat pris – Miller Impression Award.Efter den massiva satsningen på Drupa kommer företagen inom gruppen att samarbeta under ett gemsamt namn, Miller Graphics. För några i gruppen blir det ett totalt namnbyte medan man i Sverige och England sedan tidigare arbetar under detta företagsnamn. Man ser stora fördelar med denna namnförändring. Man blir mer synlig, informationen mot marknaden kan göras enhetlig, produkter kan marknadsföras under gemensamt namn, mm mm.Miller Graphics inbjuder nu dessutom företag inom flexobranschen att vara med och tävla om ett nyinstiftat pris – Miller Impression Award. Priset kommer att delas ut för första gången vid det årligen återkommande flexoseminariet i Sunne i slutet av augusti. Priset delas ut i elva kategorier och skall, förutom äran att få det, vara en inspiration och uppmuntran för flexotryckare inom den grafiska branschen. Inbjudan till företagen är på väg ut, eller har redan kommit fram.Som ansvarig för den interna kommunikationen och samarbetet mellan de olika företagen i gruppen har Jimmy Nyström anställts. Han har sin placering vid Miller Graphics Scandinavia AB i Sunne.