23948sdkhjf

Schampo och duschtvål i ölburk

Schwarzkopf & Henkel, kosmetikföretaget, har tänkt till i samband med lanseringen av ny produktserie under det välkända varumärket Fa. Man ville ha en säljande förpackning, en förpackning som attraherade målgruppen 13 till 23 år. Målsättningen var att hitta en förpackning med en innovativ image och en viss vitalitet. Man tyckte att man hittade den i ölburken. Frågan är väl om man knäckte idén över en sexpack?Resultatet syns på bilden. Burkarna är dock inte tillverkade av stål eller aluminium utan av plast.Schwarzkopf menar att man med denna förpackning också når intryck som sportighet, aktivitet, rörlighet, bekvämlighet och superfräschhet. Det verkar som om man har rätt, produkten säljer mycket bra. Uppenbarligen har man lyckats med det som blir allt viktigare i dag, att skilja sig från mängden och bli en ögonfångare på butikshyllan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094