23948sdkhjf

Ny förpackning i mikrowell synliggör finskt kosmetikvarumärke

Det finska kosmetikföretaget HeyBuddy valde Metsä Boards nya, lätta förpackning av mikrowell från vit kraftliner för att synliggöra sitt varumärke.

Traditionellt importeras lådor av solidkartong från Asien som färdiga förpackningar, vilket kräver mycket containerutrymme.
Den nya förpackningen, som uppges vara 50 procent lättare än en traditionell kartonglåda av återvunna fibrer, kräver minimal lagringskapacitet då den vid behov lätt kan fällas upp och återvinnas efter användning.

Med fokus på säsongsanpassning, innehåller förpackningen även en sleeve som kan anpassas för olika varumärkesbehov, vilket ger en bra och kostnadseffektiv lösning för varumärkesägare, enligt tillverkaren. Dessutom möjliggör lådorna av mikrowell större flexibilitet eftersom lokal produktion kan göras i mindre upplagor.

– Målet var att utveckla en bättre lösning för styva lådor. Den nya kartongförpackningen av mikrowell erbjuder ett flexibelt alternativ för våra kunder. Den är slitstark, lätt och praktisk, perfekt för varumärken som söker stil, säger Ilkka Harju, packaging services director på Metsä Board.

– Vi ville ha iögonfallande förpackningar, producerade med miljö i åtanke. Det var viktigt att vår partner delade våra värderingar och eftersom hållbarhet är viktigt för Metsä Board passade de perfekt, säger Niina Tuominen, grundare av varumärket HeyBuddy.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047