Söker ”break-through innovation”: Hallå där Elin Furelid!
Vad kommer du att presentera på Pack Point Nordic?
Vi kommer att föra en diskussion om hur Pernod Ricard och The Absolut Group arbetar med ”break-through innovation” inom förpackningsområdet, med stort fokus på vår resa mot en 100 % biobaserad pappersflaska.
Vilka utmaningar och möjligheter ser du framför dig?
Den största utmaningen, och möjligheten, för oss är vår globala närvaro, vilket innebär att det finns många olika standarder för till exempel återvinning, beroende på marknad. Vi tror att vägen framåt innebär ett samarbete mellan näringsliv, politiska beslutsfattare och konsumenter för att skapa universella regler och system för förpackningsmaterial och dess återvinning/återanvändning.
Hur vill ni bidra till ökad hållbarhet inom förpackningsområdet?
Vi strävar efter att utforska framtidens förpackningar med cirkularitet i åtanke och att göra hållbara val enkla och tilltalande för konsumenter. Genom branschöverskridande samarbeten kan vi lära av varandra och accelerera vår utveckling mot mer hållbara lösningar som passar olika marknaders konsumentbeteenden och återvinningssystem.
Beskriv dina förväntningar på konferensen.
Jag ser fram emot givande branschöverskridande samtal och att få ta del av andra företags tankesätt och arbete för att berika min egen förståelse och kunskap inom området.
Tack Elin Furelid!
Mer information om konferensen och anmälan hittar du på den här länken.
Artikeln är en del av vårt tema om Pack Point Nordic.