23948sdkhjf

Billerud introducerar ny portfölj på den amerikanska marknaden

Billerud expanderar på den nordamerikanska marknaden och introducerar nu sin portfölj av vita top kraftliner på den amerikanska marknaden.

Introduktionen ska möjliggöra stora förbättringar i hållbarhet och kostnadsprestanda, både för förpackningskonverterare och varumärkesägare.

– Starka liners med utmärkt tryckbarhet behöver inte vara tjocka och tunga. Med 100 procent jungfruliga fibrer och en flerskiktskonstruktion är Billeruds belagda liners så starka att förpackningskonverterare kan använda en lättare basvikt vilket innebär bättre förpackningsprestanda och körbarhet till lägre kostnader. Detta förbättrar deras resurseffektivitet och minskar deras koldioxidavtryck genom hela värdekedjan, säger Rolf Gustafsson, Senior Director Product Management Containerboard på Billerud.

Tack vare papprets styrka och styvhet ska det möjliggöra lättare papperskvaliteter och säkerställa ett slutresultat med förbättrade utskriftskvalitet. Förpackningskonverterare behöver då inte längre kompromissa mellan utskriftskvalitet, hållbarhetsfördelar och förpackningsprestanda.

– Vi använder bara starka jungfruliga fibrer från ansvarsfullt skogsbruk. Detta gör det möjligt för oss att erbjuda våra kunder robusta och rena lådor som förbättrar varumärkets image och genererar prestanda förpackningar med minskat produktavfall. En nödvändighet för dagens premiumvarumärken för konsumentvaror, säger Rolf Gustafsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11