23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

En plasthink från RPC Superfos är en del av en framgångsrik marknadsföringskampanj i samband med alla hjärtans-dag i Frankrike, där dessertföretaget Michel & Augustin åker hem till sina kunder för att göra chokladmousse i deras kök.

Den 14 februari står det kärlek i kalendern och fler och fler fransmän firar den amerikanska valentin-dagen. Det gav det lite okonventionella franska dessertföretaget Michel & Augustin inspiration att lansera en chokladmousse i en säsongsutgåva av UniPak-hinken från RPC Superfos, dekorerad med några speciella alla hjärtans dag-meddelanden.

Budskapet var tydligt: Lägg tid på kärlek, inte på att göra chokladmousse
Michel & Augustin är känt för ett lätt, lekfullt och roligt uttryck, och helt i linje med det fanns det förutom många fina visuella detaljer och handskrift också ett lite annorlunda budskap på byttan, till exempel ordleken “Faites l'amour, pas la mousse”. På svenska betyder det ungefär “Lägg tid på att älska, inte på att laga mat”.

Dorothée de Cabissole, Marketing Director på Michel & Augustin, förklarar:

“Det är väldigt viktigt för oss att våra förpackningar har rätt visuellt uttryck, och vi är väldigt nöjda med det färdiga resultatet. Inte minst uppskattar vi trycktekniken på förpackningarna från RPC Superfos som får fram färgerna ännu bättre än tidigare.”

En hink som uppmuntrar att man äter tillsammans
Dorothée de Cabissole förklarar att det var som upplagt för Michel & Augustin att köra en kampanj på alla hjärtans-dag eftersom den vanliga 600 ml-förpackningslösningen redan handlar om att dela, och då är det inte långt till kärlek och sammanhållning.

I Frankrike är den vanligaste förpackningslösningen för chokladmousse och andra färdiglagade desserter annars en portionsbägare. Så bara genom att välja en stor hink med handtag skiljer Michel & Augustin sig verkligen från konkurrenterna. Och det lönar sig: En marknadsundersökning visar att 35 % av fransmännen faktiskt känner igen varumärket Michel & Augustin bara utifrån hinken.

Michel & Augustin lagar chokladmousse
Kärnan i alla hjärtans-dag kampanjen var chansen att vinna ett hembesök utifrån tanken att ingen ska sitta ensam den 14 februari. I utvalda städer kunde man därför delta i en tävling om att få chokladmousse tillagad i sitt eget hem. Som vinst åkte alltså anställda från Michel & Augustin hem till 40 lyckliga vinnare och lagade chokladmousse åt dem, deras vänner och familj hemma i kundernas eget kök, vilket blev en stor succé.

“Vi lovade ingen att de skulle vinna den stora kärleken med Michel & Augustin, men vi lovade att skapa en oförglömlig upplevelse på alla hjärtans-dag för många människor – och det lyckades vi verkligen med”, säger Dorothée de Cabissole.

Kvalitet från hjärtat
Alla anställda hos Michel & Augustin är utbildade konditorer (eller är på väg att bli det) oavsett vad de arbetar med i företaget. Det ger en genuin känsla av kvalitet och säkerställer att företagets produkter alltid är utmärkta och kommer från hjärtat – inte minst på alla hjärtans-dag.

Samarbetet mellan Michel & Augustin och RPC Superfos har pågått sedan 2012, och det är tal om en mycket god form av sammanhållning, enligt Dorothée de Cabissole:

“Vår förpackningslösning är en väsentlig del av vår image och vår marketingmix, och det är en positiv upplevelse för oss att samarbeta med RPC Superfos. Vi affärsrelation utvecklas ständigt och blir bättre och bättre för varje år.”

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Danmark
VAT nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operations Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Sänd till en kollega

0.034