23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

PR-byrå ska hjälpa KUKA till nya marknader

Robotföretaget ger Göteborgsbyrån Newsroom nordiskt och baltiskt PR-uppdrag.

– Vi hoppas på att få ut våra produkter på en bredare marknad. KUKA är nu indelat i divisioner, det vill säga olika fokusområden, berättar Carola Andersson, marknadskommunikationsansvarig på KUKA Nordic.

De senaste åren har företaget systematiskt arbetat med att vidga sin verksamhet från ett starkt fokus på fordonsindustrin till andra branscher.

I dag omfattar KUKA:s verksamhet robotlösningar för inte mindre än sju olika marknadssegment, allt ifrån traditionella produktionsrobotar till robotar som används vid filminspelningar i Hollywood.

– Newsrooms uppdrag är att berätta om de nya affärsområdena och nya branscher där vi går in, fortsätter Carola Andersson.

Vilka är de största PR-mässiga utmaningarna framöver?

– Att lyfta fram de mjuka värdena av våra produkter. Det vill säga inte enbart fokusera på vårt breda robotsortiment, utan också på vårt öppna styrsystem och alla dess möjligheter.

Bildtext: Mona Höynä-Carlsson, kundansvarig Newsroom, Carola Andersson, marknadskommunikationsansvarig KUKA Nordic, och Göran Björklund. PR-konsult, Newsroom. Foto: Newsroom

KUKA Nordic AB
A Odhners gata 15
421 30 Västra Frölunda
Göteborgs stad
Sverige
VAT nummer: SE5562540723

Kontaktperson

CA
Carola Andersson
Marknadsansvarig
+46 708327068 carola.andersson@kuka.com

Sänd till en kollega

0.047