23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Mejeri: RPC Superfos lanserar ny förpackning för enkla mellanmål

En innovativ och helt ny förpackningslösning från RPC Superfos är nu tillgänglig för mejerisegmentet. Den smakfulla förpackningen innehåller en praktisk sked och uppfyller konsumenternas efterfrågan på enklare mål att ätas på stående fot.

Under de senaste åren har den globala försäljningen av olika yoghurt produkter och kylda desserter varit på uppgång. Fler och fler människor längtar efter en lätt måltid när de är på språng – inklusive frukost – och de vill kunna äta maten direkt ur förpackningen. En nyutvecklad, innovativ och smakfull lösning EasySnackingTM från RPC Superfos uppfyller nu behovet av en praktisk förpackning för enkla mellanmål.

Supersked – lätt att greppa
Med den nya förpackningen medföljer en sked som ligger i locket till den fyrkantiga burken. Skeden är väldigt lätt att få fatt i – det räcker med att riva av plastburkens självhäftande avrivningsbara försegling.

Per Sollenby, Sales Director Region Nordic, från RPC Superfos är stolt över att presentera den väldesignade och innovativa förpackningen för livsmedelsproducenterna i mejerisegmentet:

"Det är en väldigt bekväm och praktisk lösning: Det är bara att greppa skeden, utan att man behöver öppna någon mindre plastförpackning. Ledordet är enkelhet – allt som behövs finns med, varken mer eller mindre", förklarar han.

Mjuk look i två versioner
Precis som den formsprutade plastburken är skeden smakfullt utformad och skön att hålla i. Hela lösningen har attraktiva mjuka linjer och ger ett mjukt intryck – ganska lik strukturen på mejeriprodukter i allmänhet.

Designen finns i två versioner: en med sked i locket och en med ett högre lock med plats för både en krispig topping och sked. Det finns två storlekar att välja mellan, en välfylld burk med antingen 210 eller 300 ml.

Förutom att burken är enastående bekväm och funktionell är den återförslutbar, stabil och optimerad för stapling, såväl full som tom.

Garanterat synlig i butiksdisken
I butiksdisken ser mejeriproduktsburken lockande ut för slutanvändarna, med tekniskt avancerad In-Mould Labelling-teknik som förstärker varumärkesidentiteten. Färger, bilder, dekorationer och varumärken är tryckta med högsta bildkvalitet.

"Den nya enkla mellanmålsförpackningen har redan väckt en hel del uppmärksamhet, och en av våra kunder planerar att senare i år lansera en ny mejeriprodukt i vårt nya förpackningenskoncept. Vi är säkra på att konsumenterna kommer att tycka bra med både innehållet och förpackningen", säger Per Sollenby.

Det nye plastbæger fås i to størrelser, 210 ml eller 300 ml, og præsenteres på Interpack-messen i Düsseldorf, hvor RPC Superfos er blandt udstillerne i hal 10, D 21.

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Danmark
VAT nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operations Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Sänd till en kollega

0.032